Alla inlägg under maj 2012

Av Therese - 31 maj 2012 22:31



 

Ren skitdag med massa regn och hagel. Perfekt dag för pyssel och arbete. I morgon kommer föräldrarna upp över helgen. Dom kunde inte stanna längre pga jobb. Men det ska bli kul att träffa dom. Man längtar verkligen efter dom nu när man har ca 30 mil emellan.


Av Therese - 31 maj 2012 10:35

Vaknade av att det regnade i morse. Skittråkigt. Det har i alla fall avtagit en stund, hoppas det inte kommer tillbaka. Inväntar samtal från en som jag eventuellt ska möta upp idag, sen ska jag ner till centrum och posta lite beställningar.

Av Therese - 30 maj 2012 11:10

 

God förmiddag på er,

Verkar som om värmen sakta lämnar oss trots att solen tittar fram. Det blåser ute och är ca +10. Fick sätta på värmen i pannan igen. Tråkigt. Idag tänkte jag sitta vid arbetsbänken lite och försöka hinna plocka runt här hemma. På fredag kommer nämligen mina föräldrar upp över nationaldagen.


Kommer dessutom kunna klippa gräset som blir överfallen av alla fula maskrosor. Min gräsklippare som varit på reparation hos föräldrarna följer med upp! Underbart!


Lyckades hitta ett gammalt ihopfällbart bord ute i bon i går och började ställa upp smyckena. Men blev missnöjd. Visade sig att bordet är för djupt. Så måste fixa något som är smalare än 80 cm djupt.

Av Therese - 29 maj 2012 18:17

    

Av Therese - 29 maj 2012 12:06

 

Igår kväll kunde jag inte hålla mig. Har försökt planera vad jag ska göra utav den resterande blockchokladen, men det slutar numera med att jag alltid använder kakao i bakningen i stället.


Så i går kväll innan jag gick och la mig, slängde jag ihop en kladdkaka. Har tyvärr förlorat min mosters underbara recept på kladdkaka, så fick googla. Men den här blev också god! Det enda jag tillsatte var strösslet. Och för att det skulle fastna, så fick det följa med in i ugnen utan problem. Tog en smakbit igår kväll med lite vaniljglass.

Bak
Av Therese - 29 maj 2012 10:01

 

Det är tidig förmiddag och jag har precis blivit klar med morgonbestyren. Tänkte sätta mig vid arbetsbordet strax, men ska först ta ut vovven (Ella). Det blåser ute idag men solen är framme, så hoppas det blir någorlunda varmt i alla fall. Dagens att göra blir arbete, tvätta och förhoppningsvis kunna rensa lite i rabatterna idag.

Av Therese - 28 maj 2012 19:55

 

Det fantastiska med trädgården är att jag upptäcker nya saker hela tiden. Närmaste veckan har det dykt upp så många olika blommor lite varstans och jag vet knappt hälften av namnen!


Det enda jag inte vågat utforska än, är matkällaren. Vet inte, men det känns så kusligt. Dörren är täckt av massa grenar från ett träd intill och det är så mörkt precis utanför. Spelar ingen roll vilken tid på dygnet du står där. Men en dag, en dag ska jag våga mig in.

Av Therese - 28 maj 2012 18:15

 

Börjar med att ladda upp en bild från min underbara trädgård. En klassiker från ett blommande äppelträd. Ser inte alls ut så idag, då blommorna är kritvita- utslagna och hälften ligger på marken.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Från min trädgård

     

Arkiv

Länkar

Annonser

 

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards